Bunun dışında elbette yapılan bir çok işin, makyajının altında yüzüne bakmaya değecek bir içeriği yok. Çoğu sitenin kullanıcıya sağladığı deneyim yaklaşık beş dakikadan ibaret (ki beş dakika bile iyimser bir süre). Sonuç itibarı ile amacı bir ürün hakkında basit bir algı oluşturmak olan bir siteden daha fazlasını beklemek elbetteki gerçekçi değil ama zengin interaktif uygulamalardan kendi adıma çok daha büyük bir beklentim var.
National Parks Project bu noktada beklentilerime cevap verebilen bir site. Bu muazzam flash uygulamanın yapılış amacı Kanada Discovery HD kanalında gösterilen bir belgesele ev sahipliği yapmak. Kanada'nın milli parklarında kamp kuran bir takım müzisyenler ve yönetmenler kampları boyunca orada sanatlarını icra etmişler. Belgeselin konusu bu süreç.
Web sitesinde projenin geçtiği tüm milli parklar hakkında bilgi sahibi olmak mümkün. Bunun dışında kamp sırasında üretilen müzik ve filmlere de web sitesinden ulaşabiliyoruz (filmler ne yazık ki sadece Kanada'dan izlenebiliyor). Tüm bu zengin içeriğin yanı sıra gayet başarılı bir makyajı da var uygulamamızın. Özellikle parklar arasından seçim yaptığımız dairesel navigasyon ve resim galerisi muazzam olmuş.
Etkileşimli web uygulamaların günün birinde tüketim malzemesi olmaktan ziyade ciddi bir iletişim aracı olacağını umuyorum ve bu tarz işler sayesinde bunun günün birinde mümkün olabileceğine olan inancım artıyor.
2 yorum:
uniqlo mikro sitelerini kendi web sitesi altında topluyor. hepsi çalışır durumda mı bilmiyorum ama markanın işlerini sahiplendiği, şimdiye kadar gördüğüm tek örnek.
http://www.uniqlo.com/us/corp/media/projects/
Evet galiba benim de gördüğüm tek örnek (hepsi çalışmıyor :( )
Yorum Gönder